Dział Rozwoju Oprogramowania (DRO) w odpowiedzi na sugestie Użytkowników programu do inwentaryzacji środków trwałych „NaviKolektor” wprowadza rozszerzenie aplikacji NaviKolektor 2.0 o „Klienta PC”. Według zapowiedzi, Użytkownik będzie mógł wykonać większość czynności konfiguracyjnych i operacyjnych z poziomu komputera. Do tej pory wszystkie tego typu działania w wersji NaviKolektor 1.0, były możliwe jedynie przy pomocy terminala mobilnego.
Takie zmiany, przede wszystkim ułatwią zarządzanie danymi w urządzeniu z poziomu komputera PC, a także pozwolą przy pomocy nowego interfejsu wygodnie transferować pliki wynikowe do Systemów zintegrowanych (Symfonia, enova365, Comarch). Dodatkową zaletą będzie z pewnością możliwość tworzenia dowolnych struktur danych wynikowych oraz kartotek. Dzięki wprowadzonym zmianom, Użytkownik programu do inwentaryzacji środków trwałych NaviKolektor 2.0 będzie mógł wykonać zapis inwentaryzacji do pliku Excel, być może dodane zostaną jeszcze inne formaty plików co docelowo ułatwi zarządzanie danymi (np: import kartoteki środków trwałych z pliku Excel). DRO dąży również do tego, aby Użytkownicy programu nie musieli korzystać z narzędzia Microsoft „Centrum obsługi urządzeń z systemem Windows Mobile” podczas transferu danych, co z pewnością przyspieszy pracę.
„Po wstępnych analizach rozszerzenia o „Klienta PC” dla programu NaviKolektor 2.0 na PC możemy oczekiwać więcej niż tylko ułatwienia obsługi przez przeniesienie jej na duży ekran” – Jakub (programista DRO)